Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

NORMATIVA DE LA LLAR D’INFANTS MUNICIPAL D’ORGANYÀ

curs 2019_2020

La present normativa de la Llar d’Infants Municipal d’Organyà és una eina que serveix per regular la vida interna del centre. Aquest document ha de regular la realitat de tot el que envolta el procés educatiu, ha de ser capaç d’ajustar-se a aquesta realitat i ha de disposar dels mecanismes adequats per modificar-se i canviar quan aquesta realitat variï.

 

HORARIS:

L’horari de funcionament de la Llar d’ Infants és el següent:

  1. L’horari de tot el dia és de 8h. a 18h.
  2. Entrada al matí: de 8h. a 10h.
  3. Sortida al matí: com a molt tard a les 13h. en punt.
  4. Entrada a la tarda: de 15.30h. a 16h.
  5. Sortida a la tarda: com a molt tard a les 18h. en punt.

Recordeu sempre la importància de respectar els horaris establerts. Si algun dia es necessita entrar/sortir de la Llar fóra de l’horari fixat s’ha de parlar amb les educadores de l’aula.

 

CALENDARI ESCOLAR:

El curs escolar començarà el 4 de setembre de 2019 i finalitzarà el 31 de juliol de 2020. Durant el mes de juliol l’horari de la Llar d’infants serà intensiu de 8h del matí a les 15.30h. de la tarda. El mes d’agost la Llar romandrà tancada per vacances.

L’òrgan competent de l’Ajuntament, seguint les directrius marcades pel Departament d’Ensenyament, fixarà el calendari escolar d’acord amb la normativa aplicable. Aquest calendari s’actualitzarà anualment i es comunicarà a les famílies a la reunió informativa que tindrà lloc abans de començar el curs.

 

NORMES DE LA LLAR D’INFANTS:

Material que cal portar a la Llar quan comença un infant:

 

Dos mudes complertes de roba + unes sabates

Una tovallola petita de mans (amb cinta per penjar-la)

Una tovallola de bany

Una bata (sense botons, amb goma al coll i punys)

Un got amb anses o un biberó d’aigua

Un paquet de bolquers

Un paquet de tovalloletes

5 pitets (part exterior de roba i part interior de plàstic)

1 pot de crema pel cul

1 xumet, si n’utilitza

1 manteta fina

Dos jocs de llençols

Coixí, nino....per dormir, si n’utilitza

Una agenda especial per a llar d’infants

 

  1. Tot el material que es porta de casa ha d’estar sempre marcat amb el nom del nen/a (pitets, llençols, roba, xumet....).
  2. La roba de vestir ha de ser còmoda per l’infant (aconsellem roba tipus xandall) , demanem que no es portin petos de vestir ni cinturons ni roba amb botons.
  3. Les sabates dels infants també han de ser còmodes i sense cordons, preferiblement de velcro per poder facilitar la seva autonomia.
  4. Per facilitar als nens que puguin penjar la tovallola, les jaquetes, bates....cal posar-hi una cinta.
  5. Els pitets han de ser amb una goma perquè el nen se’l pugui treure i ficar pel cap.
  6. Els divendres s’ha de portar una bossa una mica gran on pugui cabre el material que es retorna per netejar el cap de setmana (llençol, tovallola, got, pitets....).

 

 

2.Alimentació:

     2.1. S’ha de comunicar a les educadores de l’aula si l’infant té qualsevol tipus d’al·lèrgia o intolerància alimentària a través d’un informe mèdic. Aquest informe també s’ha de fer arribar a la cuinera de l’escola.

   2.2. Els infants han de venir esmorzats de casa. A les 9.30 del   matí se’ls hi donarà alguna cosa per menjar (les famílies ho heu de portar de casa dins d’un taper de plàstic) perquè aguantin fins l’hora de dinar:

DILLUNS

DIMARTS

DIMECRES

DIJOUS

DIVENDRES

*Fruita

 

Una mica d’embotit

 

Un làctic

*Fruita

Un parell de galetes

          

       *La fruita s’ha de portar pelada i trossejada de casa.

 

2.3. El berenar també s’ha de portar de casa.

    2.4. Les famílies que deixin els seus infants a dinar al menjador han de portar cada dia un tiquet. Aquests tiquets s’han de comprar a l’Ajuntament i els heu d’entregar a les educadores de l’aula.

   2.5. Quan hi ha vacances, festes, ponts....a l’escola el servei de menjador resta inactiu, és per això que les famílies haureu de portar el dinar fet de casa.

    2.6. No es poden portar llaminadures excepte a les festes d’aniversaris.

    2.7. Els menús seran mensuals i es podran consultar a l’entrada de la Llar d’Infants.

 

 

 

3.Seguretat:

   3.1. No es pot entrar a l’aula a no ser que ho autoritzin les educadores.

   3.2. No es poden portar joies.

   3.3. No portar joguines ni altres objectes de casa a no ser que ho demanin expressament les educadores.

   3.4. S’ha d’avisar sempre a les educadores si algú no habitual ve a recollir l’infant.

3.5. Les famílies han d’omplir l’agenda del seu fill/a amb les dades i els números de telèfon de contacte correctes.

 

4.El procés d’adaptació:

L’adaptació a la llar d’infants és un període molt important en què l’infant crea vincles afectius amb les educadores i amb la resta de nens. L’infant necessitarà un temps per sentir-se bé i segur a l’escola. És per aquest motiu que el període d’adaptació és obert i no té un final concret.

Quan parlem d’adaptació, parlem sobretot dels primers quinze dies o a molt allargar el primer mes d’escola. Parlem d’un període curt, però molt intens emocionalment.

Què podeu fer des de casa per afavorir aquest procés d’adaptació?

  • L’actitud positiva dels pares cap a l’escola. Els infants poden captar els vostres dubtes i pors. És important que esteu convençuts que portar el vostre fill/a a la llar d’infants és la millor opció que teniu per a ell/a.
  • És convenient que us hagueu separat en algunes ocasions abans del primer dia d’escola.
  • El contacte previ amb altres infants farà que connectin més fàcilment amb els de la seva classe.

 

 

Recomanacions des de la Llar d’Infants:

    • El comiat ha de ser breu i clar. De vegades ens sembla que si estem una mica més podrem deixar al nen més tranquil, però no és així, quan més aviat assumeixen que els pares no hi són mes aviat comencen a gaudir del que el nou entorn els ofereix.
    • És important que aneu a l’escola sense presses, fent un comiat breu i sense fer-ho d’amagat. Pot ser que el nen plori, però poc a poc entendrà que ara li dieu adéu, però que més tard el vindreu a buscar.
  • En els primers dies, si l’infant plora i s’agafa als pares, hem d’entendre que és una situació normal i no hem de perdre la serenitat ni contagiar-nos per l’angoixa.
  • Si l’assistència a la llar d’infants és continuada facilitarà que l’adaptació sigui més curta.
  • No aprofiteu l’anada del nen a l’escola per treure-li el bolquer, xumet o d’altres objectes als quals el nen estigui molt acostumat i/o aferrat. Aquesta acció ja es realitzarà més endavant i quan el nen es senti més tranquil i segur.

 

5.Salut i higiene:

    5.1. Si un infant mostra falta d’higiene repetidament es comunicarà a la família per tal que ho resolgui. Si no hi ha resposta per part d’aquesta es comunicarà el cas a Serveis Socials.

 

   5.2. S’avisarà a les famílies quan l’infant tingui febre igual o superior a 37’5 graus (control axil·lar), o faci 3 diarrees líquides, vomiti dues vegades, presenti símptomes de conjuntivitis,  polls, o presenti també símptomes de malestar o alguna malaltia contagiosa, per tal que el vinguin a recollir.

 

   5.3. L’infant que tingui febre, diarrea, polls o qualsevol malaltia diagnosticada com a contagiosa ha d’estar a casa durant el temps que la prescripció mèdica aconselli.

5.4. Si un infant marxa perquè ha tingut febre no podrà retornar a l’escola fins passades 24 hores a casa sense febre.

   5.5. Si l’infant presenta símptomes de patir una malaltia contagiosa i les famílies consideren que no hi ha perill de contagi pels seus companys d’aula, CAL QUE HO JUSTIFIQUIN PRESENTANT UN CERTIFICAT MÈDIC CONFORME L’INFANT POT ANAR A L’ESCOLA. SENSE AQUEST CERTIFICAT NO S’ACCEPTARÀ EL RETORN DEL NEN A L’ESCOLA.

   5.6. No s’acceptarà l’assistència a l’escola de cap infant que presenti:

        - Febre superior a 37’5 graus.

        - Diarrea líquida.

        - Vòmits.

        - Infeccions a la boca.

        - Alteracions i erupcions a la pell (excepte si porta un informe del pediatra amb el diagnòstic i confirmant que el nen pot assistir a l’escola).

        - Conjuntivitis.

        - Altres malalties contagioses (grip, varicel·la, otitis, impetigen, fongs....)

   5.7. El personal educatiu de la llar administrarà medicació sempre i quan vagi acompanyada d’un certificat mèdic on hi ha d’incloure el nom de la medicació, la dosi i la durada del tractament.

  5.8. Per poder administrar l’antitèrmic als vostres fills/filles ens heu de portar un certificat mèdic on hi ha de constar el nom d’aquest i la dosi. En aquest certificat també hi ha d’haver anotada la data de caducitat de la recepta.

   5.9. Si un infant pateix un accident lleu, les primeres cures les realitzaran les educadores. Si l’accident requereix una visita al centre mèdic per realitzar la cura, es comunicarà a la família que vinguin a recollir l’infant. Si es dóna el cas i es considera necessari les educadores avisaran l’ambulància.

 

Document Actions